AUTOMATYKA PRZEMYSŁOWA
 


Softstarty - układy łagodnego rozruchu firmy FAIRFORD

 
Softstart jest to układ łagodnego rozruchu silników stosowany w urządzeniach o stałej prędkości pracy w celu eliminacji naprężeń elektrycznych i mechanicznych, jakie pojawiają się podczas uruchamiania silników przy rozruchu bezpośrednim lub gwiazda-trójkąt. Prąd rozruchowy przekracza kilkakrotnie wartości prądu znamionowego silnika, co powoduje między innymi zbędne obciążenia szczytowe, zapady napięcia w sieci zasilającej oraz pojawienie się udarów momentu. Softstarty obniżają napicie zasilania silnika w momencie załączania i stopniowo je zwiększają do napięcia znamionowego, eliminując skoki prądu i momentu. Pozwala to na uniknięcie przeciążeń działających na silnik oraz sieć zasilającą zapewniając mniejsze zużycie i dłuższą bezawaryjnością.

Korzyści wynikające ze stosowania softstartów:
  • łagodne zwiększanie prędkości znamionowej silnika, ograniczające początkowe naprężenia mechaniczne w napędzie,
  • zwiększenie żywotności i niezawodność elementów napędowych: pasów, przekładni, łańcuchów,
  • redukcja kosztów utrzymania i wymiany elementów układów napędowych,
  • ograniczenie wartości prądów rozruchowych - brak udarów prądowych,
  • zapobieganie wahaniom napięcia w sieci podczas rozruchu,
  • wydłużenie czasu żywotności urządzeń łączeniowych poprzez załączanie i wyłączanie ich bez obciążenia.
 

EKONOMICZNY SOFTSTART DLA SILNIKÓW 3-FAZOWYCH (1,1-15 kW)

Uniwersalny ściemniacz EUD12NPN-UC
  • wewnętrzny bypass,
  • ochrona przeciążeniowa (klasa wyzwalania Class 5),
  • kompaktowa budowa: 45 mm lub 55 mm szerokości,
  • dostosowany do montażu na szynie DIN,
  • czas rozruchu od 1 do 30 sekund,
  • czas zatrzymania od 0 do 30 sekund,
  • 5 startów na godzinę w standardzie, do 30 startów na godzinę przy wykorzystaniu opcjonalnego wentylatora,
  • temperatura pracy od 0 do 40°C (do 60°C przy obniżeniu wartości znamionowych).


Czytaj więcej (pdf; 380 kB)
 

SOFTSTART DLA SILNIKÓW 3-FAZOWYCH ŚREDNIEJ I DUŻEJ MOCY (7,5-200 kW)

Cyfrowo nastawiany wielofunkcyjny ściemniacz uniwersalny
  • wewnętrzny bypass,
  • łatwa zamiana przełącznika gwiazda/trójkąt dzięki podobnym wymiarom,
  • czas rozruchu od 0,5 do 30 sekund,
  • czas zatrzymania od 0 do 30 sekund,
  • 5 startów na godzinę w standardzie,
  • temperatura pracy od 0 do 40°C (do 60°C przy obniżeniu wartości znamionowych).


Czytaj więcej (pdf; 800 kB)
 

SOFTSTART OPTYMALIZUJĄCY ZUŻYCIE ENERGII DLA SILNIKÓW 3-FAZOWYCH (7,5-630 kW)

Uniwersalny ściemniacz EUD12F
  • technologia optymalizacji zużycia energii iERS,
  • softstart sterowany 3-fazowo,
  • zabezpieczenie przeciążeniowe,
  • wewnętrzny bypass,
  • możliwość połączenia wewnątrz obwodu w trójkąt,
  • temperatura pracy od 0 do 50°C (do 60°C przy obniżeniu wartości znamionowych),
  • kolorowy wyświetlacz dotykowy, opcjonalnie wyświetlacz do zdalnego sterowania,
  • uproszczona konfiguracja dzięki wyborowi profilu aplikacji - automatyczny dobór parametrów pracy,
  • 4 wyjścia przekaźnikowe, 3 programowalne wejścia cyfrowe, wejście i wyjście analogowe, wejście USB do pobierania nastaw i danych pracy urządzenia,
  • termistorowa kontrola temperatury (PTC),
  • komunikacja Modbus w standardzie,
  • wybór napięcie sterowania 110/230VAC, 24VDC,
  • łatwa diagnostyka błędów pracy dzięki kompleksowej rejestracji danych.


Czytaj więcej (pdf; 640 kB)
 

SOFTSTART OPTYMALIZUJĄCY ZUŻYCIE ENERGII DLA SILNIKÓW 1-FAZOWYCH (1,1 LUB 4 kW)

Uniwersalny ściemniacz z regulatorem obrotowym
  • czas rozruchu od 0,5 do 5 sekund,
  • temperatura pracy od 0 do 40°C,
  • technologia optymalizacji zużycia energii iERS dająca od 10 do 32% oszczędności energii,
  • prosta instalacja i szybki zwrot inwestycji dzięki zmniejszeniu kosztów zużycia energii,
  • idealne rozwiązanie dla sprężarek i silników wykorzystywanych w chłodniach, agregatach chłodniczych (chillerach) i klimatyzatorach.


Czytaj więcej (pdf; 260 kB)


iERS (ang. intelligent Energy Recovery System) to technologia optymalizująca zużycia energii częściowo obciążonych silników realizowana na podstawie pomiaru współczynnika mocy. Silniki indukcyjne charakteryzują się spadkiem współczynnika mocy i sprawności w przypadku malejącego obciążenia. iERS ogranicza napięcie zasilania i prąd do wartości zapewniających utrzymanie aktualnych parametrów pracy silnika, co skutkuje zmniejszeniem strat jałowych związanych z magnesowaniem rdzenia. Dzięki temu technologia ta umożliwia ograniczenie zużycia energii w wielu aplikacjach. W takich urządzeniach jak wentylatory, pompy, chilery możliwe są oszczędności energii na poziomie 8-40% całkowitego zużycia energii.



Zasada działania technologii iERS:

 
                                           
 
Newsletter
Na powyższy adres będziesz otrzymywał najświeższe
infromacje dotyczące oferty oraz nowości
 
Copyright by ASTAT 2017 - All rights reserved     Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Polityki prywatności Cookies administracja: LUKALA